Resultaten

🎥 Aftermovie op het piekmoment
✂️ Reels en snippets direct online
🛩️ Dronebeelden voor spektakel
📸 Foto’s van sfeer en hoogtepunten
👕 Crewjassen voor herkenbaarheid
🔭 Merchandise-verrekijker voor bezoekers
🎟️ Tickets met plattegrond achterop
🎨 Artiestenvisuals en bewegende posts
💻 Kisscam in de livestream
📑 Social templatepakket in eigen stijl
🗂️ Contentplan op maat – duurzaam en effectief
♻️ Archief vol content voor retargeting en volgend jaar

Het probleem

Een event leeft vaak maar kort. De hype is groot, maar na een paar dagen is het voorbij en blijft er weinig tastbaars over. Sjtasiefestasie wilde meer: professionaliteit, herkenbaarheid en een beleving die ook online zou doorwerken.

Voor het event

We begonnen bij de identiteit. Nieuwe crewjassen, een opvallend merchandise-item. Een verrekijker met festival logo en een ticket dat tegelijk als plattegrond werkte. Bezoekers hadden meteen iets tastbaars in handen en de herkenbaarheid was overal. Ook maakten we een compleet social templatepakket in dezelfde stijl als de website, bewegende visuals voor alle artiesten en een opvallend design voor de kisscam die in de livestream werd gebruikt. Zo kreeg het festival een professionele uitstraling die je meteen herkende, online én op het plein.

Tijdens het event

We waren er met een volledig ContentBrein-team: drone-operator, cameraman, fotograaf en een editor op locatie. Dat maakte het mogelijk om live te schakelen en direct online te zijn. Vanaf de eerste uren werden reels gedeeld die de sfeer vastlegden en publiek aantrokken. We legden reacties van artiesten en bezoekers vast, eerlijk en menselijk, en na de eerste dag stond er al een samenvattende video online. Op zaterdag sloten we zelfs af met een video die vooruitblikte naar volgend jaar. Zo bleef het momentum volop benut.

EventBoost verandert een festival van een momentopname in een blijvende ervaring.

Sjtasiefestatie

Na het event

De aftermovie kwam precies op het piekmoment: toen de honger naar beelden het grootst was. Daarmee brachten we de energie van het weekend nog een keer terug én legden we de basis voor de volgende editie. Daarnaast leverden we een archief vol content en visuals die de organisatie nu kan inzetten voor retargeting en promotie.

Het resultaat

Sjtasiefestasie kreeg een complete boost. Bezoekers liepen rond met merchandise, de socials kregen meer bereik en engagement dan ooit, en het festival kreeg een uitstraling die direct opviel bij publiek én partners. De organisatie heeft nu niet alleen tastbare herinneringen, maar ook een complete contentbasis voor de toekomst.