Resultaten

📈 +22% bezoekers
📱 180K views
👥 +15% volgers
📸 60+ shares
💬 400+ reacties
🛒 Omzetstijging
🌿 Sterk lokaal merk

De vraag

Bufkus wilde nieuw personeel aantrekken voor hun winkels en dat op een manier die past bij hun ambachtelijke, lokale uitstraling. De videocontent moest de juiste sfeer en beleving overbrengen, zodat potentiële medewerkers zich aangetrokken voelen en het echte Bufkus-gevoel ervaren nog vóór ze solliciteren.

Wat we maakten en wat het opleverde

We produceerden een wervingscampagne met zowel brede als rechtopstaande videoformats, afgestemd op verschillende social media platforms. Centraal stond het creëren van de beleving rondom Bufkus, met een toegankelijke en herkenbare insteek. Zo bedachten we samen de functietitel ‘pistoletier’ voor horecamedewerker en brachten dit op een vrolijke manier naar buiten. Deze aanpak leidde tot veel sollicitaties en hielp Bufkus om nieuwe medewerkers aan te trekken die zich echt verbonden voelen met het merk en de ambachtelijke sfeer.

Waarvoor het wordt ingezet

De content wordt ingezet als social media campagne op platformen waar de doelgroep actief is. Daarnaast is er fotocontent geproduceerd die in borden bij de winkels wordt gebruikt, zodat de boodschap ook lokaal en fysiek goed zichtbaar is. Zo versterken we de wervingsboodschap zowel online als offline.

Het resultaat

Door de authentieke beleving en de unieke insteek raakten we precies de juiste snaar bij werkzoekenden. We spraken de doelgroep op een manier aan die opviel en de vacatures onderscheidde van de rest. Dit leverde een grote toestroom aan sollicitanten op, waardoor Bufkus de vrijheid had om het perfecte personeel te selecteren en aan te nemen.

Klant aan het woord

_“De campagne sprak onze doelgroep direct aan. We kregen veel sollicitaties en konden zo het beste personeel kiezen. De aanpak voelde authentiek en zorgde voor echte verbinding.” -Charles Team Bufkus _

Bekijk de content

Onderstaande video’s zijn een greep uit de content die we voor Bufkus maakten. Van wervingscampagnes tot social snippets – alles gericht op impact en resultaat.

Ons werk

Ook dit soort impact maken?

Wil jij ook een campagne die verbindt én verkoopt? Plan dan een Breinstorm of start met een Content Check. We laten zien hoe je met slimme formats en een gerichte aanpak het meeste uit jouw videocontent haalt.